Stichting Twenter Tainment

where swing is the thing






Marijke

Ton


Charles


André



Ruud


Muzikanten
De kern bestaat momenteel uit vijf muzikanten.


Marijke van Voorst
Marijke zingt verschillende stijlen van muziek, maar haar voorkeur gaat toch uit naar de mix van jazz en pop zoals deze door de stichting gepropagandeerd wordt.



Ton Karmiggelt
Ton is één van de oprichters van de stichting en heeft mede vorm gegeven aan de ontwikkeling van de structuur en activiteiten .
Hij is naast zanger/gitarist, arrangeur en componist en bespeelt ook nog andere instrumenten.
Met roots in Arnhem speelde hij sologitaar in de jaren zestig daar in meerdere bandjes, alvorens definitief te kiezen voor de lichte jazz. In die hoedanigheid waren er ontelbare optredens, niet alleen in Nederland, maar ook in Duitsland, Denemarken, Zweden, Zwitserland en Frankrijk.


Charles Corstjens
Charles is een kei in de zgn Fingerpicking gitaarstijl. Daarbij slaat de duim van de rechter hand elke tel de bassnaren aan, terwijl de andere vingers van die hand zorgen voor de melodielijn en de akkoordenbegeleiding.
Daarnaast is hij bedreven in de begeleiding van gipsy jazz muziek.



André van Zanten
André speelt basgitaar in twee combo’s, waaronder Lazy Sunday Café bij Stichting Twenter Tainment. Daarnaast speelt hij thuis af en toe nog op de dwarsfluit.
In zijn jeugd is hij als autodidact begonnen met basspelen in bandjes met muziek van bijvoorbeeld Jimmy Hendrix en the Cream. Later speelde hij als fluitist in een 7-koppig combo met muziek van onder meer Chicago en Blood, Sweat and Tears.
Daarna heeft hij jarenlang gebast in een Rock & Rollband, the Bluebirds uit Almelo. Pas na zijn pensionering is hij met het traditionele jazzrepertoire begonnen. De complexiteit ervan spreekt hem erg aan.


Ruud van der Toorn
Ruud begon op de leeftijd van 15 jaar met drummen en ging in de leer bij een leerling van het Rotterdams Conservatorium. Toch is hij grotendeels autodidact. Zijn ervaring deed hij voornamelijk op in verschillende gospelgroepen. Door het veelvuldig begeleiden van kerkelijke samenkomsten leerde hij het vermogen tot aanpassen in samenspel en geluidsniveau. Jazz en jazz-gerelateerde muziek bleven altijd de grootste bron van inspiratie. Zonder pretenties wil hij dat graag met zijn toehoorders delen.